Thursday 30 May 2013

Rasai JJCM Satay Kajang 1917

Seperti yang dijanjikan, kali ini opah pula nak belanja kami semua makan malam sempena meraikan Hari Lahir Pak Su Syafiq. Sorry Pak Su, lambat celebrate birthday dan minggu depannya...dah nak ke Pulau Pangkor untuk Kursus Transformasi Minda. Asalnya nak ke Fiske Steakhouse sekali lagi,  sebaliknya kami merancang untuk makan Satay Kajang 1917. Bukan di Kajang tau.. tapi dekat je di Tuu... Dia Pak Tam, Selayang. Ada gerai satay di luar restorannya. Mama yang cadang kita semua pekena Satay Kajang 1917 ini. Pergh.. sedap satay ini sebabnya tiap kali kami ke rumah Mak Nani, mesti dibelanjanya kami makan Satay Kajang 1917 atau Satay Station.

Seperti biasa lepas maghrib kami JJCM Tuu.. Dia Pak Tam, Selayang. Kami order 60 cucuk satay (40 daging dan 20 ayam beserta nasi impit). Adunan rempah, serai, perapan dan sataynya dibakar dengan cukup sempurna. Bahagian lemak tu yang paling best, padahal bahagian itu la yang paling bahaya – kolesterol. Dagingnya juga lembut dan mudah bagi Syifa mengunyahnya. Syifa sama macam mama, peminat satay. Memang diakui sedap oleh semua. 

Ditambah dengan hidangan bihun sup, sup campur, mee sup, nasi goreng USA, nasi goreng paprik dan nasi campur. Tapi, supnya sejuk. Sedikit pun tak berasap kuahnya. Pak Su Syafiq pulak makan nasi campur pada hal yayah dah pesan nasi campur tu lauknya dah siap dimasak pagi tadi / tengah hari punya. Sekali dia pergi ambil jugak. Kalau order yang goreng-gorengkan sedap. Ternyata, Satay Kajang 1917 cawangan Selayang amat sedap dan kami siap bungkus untuk dibawa pulang.Terima kasih opah kerana belanja makan...murah rezeki opah. Amin.

No comments:

Post a Comment