Monday 28 May 2012

Rasai JJCM seafood lasagna Pizza Hut...

Pada malam Ahad bersamaan 27 Mei 2012, selepas solat maghrib kami semua jalan-jalan cari makan ke Pizza Hut, Rawang. Bayangkan jarak rumah ke pekan Rawang ialah 12 kilometer sehala, tiada halangan yayah untuk mengotakan janjinya semata-mata hanya hendak membeli lasagna sahaja. Sebut betul-betul lazaniaaa, dalam bahasa melayu. Sebenarnya, malam semalamnya masak sekotak instant lasagna. Bekasnya kecil, tak puas makan beramai-ramai. Sedap mama, sedap! ada keju, kata Rizqin dan Syifa. 

Jadi, malamnya kami ke Pizza Hut beli dua kotak Seafood Lasagna. Bungkus satu untuk mama dan yayah, dan satu lagi untuk Rizqin dan Syifa. Jika dibandingkan Pizza Hut Seafood Lasagna dan Dominos Chicken Lasagna, kedua-dua produk ini masing-masing ada kelebihan dan rasa tersendiri. Dominos Chicken Lasagna saiznya lebih panjang dan berharga RM 10.80 sahaja, manakala Pizza Hut Seafood Lasagna pula bersaiz empat segi  dan berharga RM 11.20 dan servis tax RM 1.35. 

Seafood Lasagna Pizza Hut dipadatkan dengan kepingan pasta layered dengan campuran udang, bawang merah, sotong, ikan dan dilimpahi dengan creamy Mornay sauce. Manakala Dominos chicken lasagna,  kepingan pasta layered lebih tersusun dan padat dengan ayam cincang dan dilimpahi dengan keju. Ok, mari kita lihat perbezaannya...






Seafood Lasagna Pizza Hut 






Kedua-keduanya membuat kejur air liur bila menjamahnya.. sedap




Dominos Chicken Lasagna





  



Malam itu, puas kami makan lasagna di Taman Syifa. Sampai comot mulut Syifa  makan creamy Mornay sauce. Bila tanya Rizqin, makan apa tadi? Lasagna, sedap mama, sedap.

No comments:

Post a Comment