Friday 20 July 2012

Gula-gula 8 dan Chupa Chups Malaysia


Syifa cukup gemarkan gula-gula lapan. Kalau pergi ke kedai diminta belikannya gula-gula lapan. Nak gula-gula lapan, nak gula-gula lapan! jerit Syifa sekiranya permintaannya tidak ditunaikan. 

Selalunya Syifa akan beli dua keping gula-gula lapan. Satu untuknya dan satu lagi untuk abangnya Rizqin. Bagus juga gula-gula lapan ni, budak-budak belajar mengenal warna-warna yang ada pada gula-gula ini. Merah, biru, hijau dan kuning. Red, blue, green and yellow. Sekejap saja gula-gula lapan ini habis dimakannya. Yang last, kena tunjuk dan cakap... ini last tau, ini last tau, habis dah, habis dah. FINISH.

 Jika pergi ke stesyen minyak, Syifa mesti nak ikut yayahnya masuk ke dalam kedai. Kalau ditinggalkannya, dia akan menangis meraung di dalam kereta. Di kaunter pembayaran, matanya akan meliar mencari gula-gula chupa chups Malaysia. Dia akan jerit sekiranya tidak dibeli.

Walau pun dibelikan dua gula-gula chupa chups Malaysia perisa yang sama, dia masih berebut mahukan chupa chups abangnya. Kalau abangnya tak beri, dia kejar abangnya dan guling-gulingkan badannya di lantai minta perhatian. Dikuatkan bunyi tangisannya dan semua orang akan ikutkan kehendaknya. Beralah lah si abang setiap kali adiknya berebut sesuatu dengannya.


No comments:

Post a Comment