Sunday 22 July 2012

Jalan-Jalan Ke I-City - macam baby dulu!

Berulang-ulang kali Rizqin berkata pada yayah supaya membawanya ke I-City macam baby dulu. Rizqin nak pergi I-City, macam baby dulu... esok yayah bawa, esok yayah bawa, kata Rizqin. Semasa Rizqin masih baby, kami pernah jalan-jalan ke I-City Shah Alam. Memori si anak kecil ini amat kuat, dia masih ingat kenangan di I-City. Setiap pagi bila kami melalui jalan Selayang, lampu-lampu I-City yang dipasang di Batu Caves membuatkan Rizqin kerap memujuk yayah untuk membawanya ke I-City macam baby dulu. Ok, Sabtu ini kita pergi, janji yayah.

Gembira si anak bukan kepalang apabila janji ke I-City ditunaikan. Maka pada hari Sabtu bersamaan 14 Julai 2012, jam 8.00 malam kami sekeluarga telah jalan-jalan ke I-City Shah Alam. Kebetulan Opah, atok dan Pak Su juga ke Shah Alam bagi menghadiri majlis perkahwinan anak kawan opah di Kelab Shah Alam. 

I-City Shah Alam

Tahun 2010 kami ke I-City bayaran masuknya adalah Percuma. Tapi kini, bayaran masuk yang dikenakan ialah RM 10.00 untuk satu kenderaan. Dari simpang lagi Rizqin seronok melihat lampu warna warni di atas bukit. I-City! I-City jerit Rizqin. Syifa masih tidur lagi. Jeritan Rizqin membuatkan Syifa bangun dari tidurnya. Bulat matanya melihat lampu I-City. I-City! I-City jerit Syifa. 

Ramai sungguh orang di I-City. Banyak perubahan yang terdapat diantaranya kuda funfair dua tingkat, giant wheel, cable car dan macam-macam lagi permainan disediakan. Seronok Rizqin melihat bunga matahari berlampu, dipegang dengan hujung jarinya. Ini karen, ini karen, adik jangan usik. Singgah di kedai beli permainan lampu Angry Bird seorang satu. Seronok mereka dapat permainan berputar dan berbunyi-bunyi. Riang!

Opah, atok dan Pak Su telah selesai makan kenduri turut datang ke I-City. Rizqin berjalan-jalan dengan yayahnya dan tiba-tiba dia berhenti. Eh, Opah? Opah ada kat sini? Terkejut Rizqin melihatkan mereka semua datang ke I-City. Seronok bukan kepalang dibuatnya. Jam 11.30 malam kami pulang dan singgah di Seksyen 2, beli burger 4 biji. Dalam jam 1.00 pagi kami sampai di rumah. Letih. 


No comments:

Post a Comment