Monday 16 April 2012

Kisah Sekeping Roti Keju

Mengandung kali ini tidak perlu lagi diinsulin. Tak apa la Dr, saya control makan, janji mama. Nekad untuk mengawal pengambilan makanan. Cuma setiap kali dua jam selepas makan, hujung jari mama masih disuntik menggunakan alat glucometer untuk mengetahui bacaan gula dalam darah. Makan sedikit tetapi kerap. Itu yang diamalkan. PENUH DISIPLIN. 

Sememangnya yayah amat memantau pemakanan mama. Yayah siap sediakan menu harian, khasiat makanan yang telah diambil dan mama akan rekodkan ke dalam diari. Menu untuk sarapan yayah akan sediakan sekeping roti keju. Roti bakar yang disapu dengan marjerin dan dilapisi sekeping keju brand mother’s choice. Keju dan marjerin yang cair, sedap dimakan panas-panas dan kaya dengan kalsium. 

Bila di pejabat, yayah akan bekalkan sekeping roti keju tanpa dibakar. Sebabnya jika lambat dimakan akan liat dan kering pula. Bila kawan mama tanya, Puan sarapan apa pagi ni? Dia sendiri akan jawab roti keju. Tak jemu ke, hari-hari roti keju? Tak la, sebab sedap... jawab mama. Harga bagi sekeping keju brand mother’s choice memang mahal. Tapi demi kamu sayang, kami tak kisah. Tiap kali makan roti keju, mama dapat rasakan baby dalam perut akan aktif bergerak. Mesti kamu juga seronok berkongsi makanan dengan mama ya! Sedapkan sayang, roti keju yang yayah buat.

No comments:

Post a Comment