Sunday 15 December 2013

Seronoknya di Fraser's Hill...

Ok... ok.. seperti dijanjikan, ini pula kisah Syifa. Kalau Rizqin ke Langkawi, Syifa pula di waktu yang sama ke Fraser’s Hill. Kebetulan mama menghadiri bengkel di sana, dan Syifa ikut sama menemani mama. Sebelum pergi lagi dia dah seronok. Syifa, nak pergi Fraser’s Hill, nak pergi Fraser’s Hill, nak ikut mama! nak ikut mama. Kali terakhir mama sekeluarga ke Fraser’s Hill pada tahun 2007. Masa tu anak pun tak ada lagi. Kini keadaan di sana ternyata berbeza. Kalau dulu, nak naik kena ikut masa. kini disediakan jalan lain untuk pergi dan balik.

Dalam perjalanan, Syifa lebih banyak tidur, bila dah sampai baru dia bangun. Yeay! Kita dah sampai Fraser’s Hill. Kita dah sampai!. Tak sabar-sabar Syifa nak jalan-jalan menikmati keindahan alam di Fraser’s Hill. Sewaktu keluar makan di Restoran Mimi Strawberi, Syifa bergambar dengan patung harimau. Ada 3 ekor patung harimau dewasa dan 4 ekor anak harimau. Comelnya, ini mama dia.. ini ayah dia.. ini abang dia...dan ini anak dia. Kami bergambar di clock tower. keadaan sejuk, nyaman dan menyegarkan. Melihat bunga-bunga kembang mekar di mini garden berhadapan kedai Mimi Strawberi.

Permandangan malam yang sangat indah. Sedih juga bila berjauhan dengan suami. Dia keseorangan di rumah. Kerana tugas di pejabat, yayah tak dapat nak turut serta. Kalau tak boleh je yayah booking rumah rehat bank di Fraser’s Hill. Tapi tak apa, hujung tahun ni, insyaallah kita semua akan bercuti ke Fraser’s Hill. Hooorey!. Walau bagaimanapun, kami sering bertukar gambar di antara yayah, mama dan Rizqin di Langkawi. Macam-macam aktiviti harian dilaporkan.

Yang lucunya, tiap kali keluar naik van ni, mesti Syifa kata kereta yayah kecik je.. van lagi besar. Ha, yayah bila nak tukar Honda Civic ni... anak-anak dah request nak kereta yang lebih besar. Van yang dalamnya luas membolehkan Syifa bebas ke depan dan ke belakang. Seronoknya dia. Rakan sekerja mama juga seronok melayan telatah Syifa. Setiap kali ke kedai makan, Syifa mesti nak makan aiskrim. Orang lain semuanya sejuk, dia selamba tak berbaju dan makan aiskrim. Sepanjang mama menyiapkan tugasan ini, Syifa leka mewarna lukisannya. Bersungguh-sungguh dia siapkan lukisannya kerana mama janji untuk beri hadiah bila dia selesai mewarna. Bila ditanya padanya, Syifa nak pergi Fraser’s Hill lagi tak? Nak! seronok....pergi Fraser’s Hill. Nanti kita pergi lagi ya, mama.

No comments:

Post a Comment