Thursday 6 March 2014

Seronokkan kita pergi...

Kita nak ke mana ni? soal Nur Syifa. Kita nak ke Tesco Bukit Sentosa. Beli barang dapur dan mencari tools box di kedai DIY. Mereka tahu bila mama dan yayahnya dah gaji, boleh beli mainan di Tesco. Sebabnya bila anak-anak nak mainan, kami akan kata tunggu mama dan yayah dapat gaji, baru boleh beli. Seronokkan kita pergi Tesco, kata Nur Syifa. Si kecik ni kalau bawa berjalan-jalan memang dia seronok, apatah lagi masing-masing dapat mainan yang dihajati. Rizqin dengan robot Transformersnya dan Syifa dengan dinosaur dan anak itiknya. Sebenarnya, minggu lepas kami turut ke sini tapi bukanlah nak berbelanja di Tesco cuma semata-mata nak makan sizzling yee mee, rotiboy coffee dan minum cool blog chocolate. 
 
Malamnya pula kami ada agenda lain iaitu nak meraikan birthday yayah. Cadangnya nak makan western food. Tapi tak tahu la restoran mana yang ada menjual menu western food di Batang Kali ni. Buntu. Kalau di KL memang la banyak, nak yang best Fiske steakhouse. Kalau di Batang Kali, restoran seafood memang merata, tapi kalau western ni ada ke? Hati memang nak sangat makan chicken chop atau pun chicken maryland. Lebih-lebih lagi Rizqin, suka sangat makan keju (baca ini). Akhirnya… jeng, jeng, jeng Chick A Licious @ Marrybrown Batang Kali. Kami order Chick A Licious x 2 set + Fish n Chip x 1 set + Tower Burger. Duduk pulak tu di kerusi buai, memang terbuai-buai la kami makan. Suka sangat Rizqin makan salad dilimpahi mayonis dan keju. Katanya, di sekolah Rizqin makan sayur. Makan sayur elok mama,  cikgu kata nanti mata kita cantik. Nanti mama buatla sayur dengan mayonis, Rizqin suka makan sayur, pinta Rizqin. Seronokkan kita pergi Marrybrown, tambah Nur Syifa lagi.
 
Kebetulan semasa nak balik, ternampak car boot sale di JRD Batang Kali. Singgah kejap, macam-macam barang ada dijual. Anak-anak beli bola berlampu padahal baru pagi tadi beli mainan...dapat lagi mainan. Seronokkan kita pergi car boot sale, kata Nur Syifa. Terhibur bila dengar Syifa sebut Seronokkan, sebabnya apa sahaja yang seronok bagi dirinya dia akan ekspresikan. Seharian kami berjalan, tangan balik tak kosong, perut pun kenyang memang la seronok. hahaha.


No comments:

Post a Comment