Sunday 1 June 2014

Kuala Lumpur (KUL) – Langkawi (LGK)

Penerbangan Kuala Lumpur (KUL) – Langkawi (LGK)
Ha, ingat lagi tak Opah nak belanja kami semua ke Langkawi naik kapal terbang? Dan yayah ditugaskan untuk booking rumah rehat bank di Langkawi? Alhamdulillah, janji opah telah tertunai. Terima kasih Opah! Bertuah sungguh kami semua, lebih-lebih lagi kami empat beranak ni dapat naik kapal terbang FREE!  

Ya, memang FREE...Pertama, sebab tambang Flight 0.00MYR for 8 Guest. Untung sangat-sangat! Terima kasih Aunty Ja di atas kepantasan mengisi online AirAsiabig Promotion. (Nak, nak tambang FREE tengah malam baru boleh log on *semangat itu penting* Alhamdulillah berjaya). Kedua, lain-lain kos seperti Airport Tax dan Fuel Surcharge bayaran ditanggung sepenuhnya oleh opah. Ha, ha, kami masih FREE!. Ketiga, bayaran untuk dua kos tersebut dikira RM55.00 seorang, masih boleh dirasakan murah penerbangan kami ke Langkawi dengan AirAsia. Ha, ha kami masih FREE...sebab semuanya opah yang bayar!. 
Sekali lagi jerit ramai-ramai Terima kasih Opah!
 

Penginapan di Langkawi (Resort @ Kondominium)
Ok, mengenai tempat penginapan pula, yayah telah ditugaskan untuk apply rumah rehat bank, di Langkawi. Ada dua lokasi rumah rehat bank di Langkawi iaitu Sri Kijang Resort (Pantai Cenang) dan Kondominium (Pekan Kuah). Maka, yayah pun apply la dalam Bank Resort Reservation Sistem, isi untuk di kedua-dua lokasi. Harap-harap salah satunya dapat. Hasrat hati memang la nak menginap disalah 1 dari 26 unit Sri Kijang Resort. Resort yang exclusive untuk staff bank selain Kompleks Peranginan Port Dickson dan Kompleks Peranginan Kuala Terengganu. Selain resort yang exclusive, resort ini berhampiran dengan pantai tercantik Asia iaitu Pantai Cenang atau Pantai Kok. Memang best la anak-anak mandi laut dan buat istana pasir nanti. Tambahan pula, waktu malam di Pantai Cenang memang happening! Tempat-tempat nak dilawati pun dekat berbanding kalau menginap di Pekan Kuah.

Rupa-rupanya resort FULLY BOOKED dan kami dapat Kondominum Pekan Kuah. Wah, ramai betul staff bank ke Langkawi pada 10, 11 dan 12 Mei ini. Tambah-tambah 13 Mei cuti Hari Wesak. Syukur Alhamdulillah kami masih dapat menginap di rumah rehat bank. Kalau dua-dua tempat tak dapat terpaksalah kami ber8 menginap di hotel / motel di sekitar Langkawi. Kalau duduk di hotel atau motel, yang tak bestnya tak boleh masak. (ini opah akan kata, ishh..nak bercuti pun kena masak? baru... nak rest). 

Pengangkutan pula serahkan pada Aunty Ja, dia lebih arif. Tempat-tempat yang MUST VISIT serah pada kami tiga beradik. Jom ikan bakar serah pada atok.

Anggaran kos pengangkutan
BIL.
KENDERAAN
LOKASI
BAYARAN (RM)
1. Teksi Batu Muda - KL Sentral 13.00
2. Komuter Batu Muda - KL Sentral 2.00
3. Sky Bus KL Sentral - KLIA 2
7.50
4. Kereta Sewa (Avanza) Langkawi
100.00


Nantikan cerita-cerita menarik percutian kami ke Langkawi...(to be continued...)










No comments:

Post a Comment