Sunday 20 April 2014

Baju Askar HEBAT! Part2

Atok balik ke Jengka Pahang melawat abangnya di kampung. Anak-anak kami menangis nak ikut sama. Tapi, atok tak lupa belikan sesuatu untuk cucu-cucu kesayangannya ini. BAJU ASKAR! Jenuh atok berjalan di pasar malam bandar Jengka, mencari baju askar. Keluar masuk kedai, hampir sepuluh kedai atok bertanyakan BAJU ASKAR. Akhirnya dapat juga la dua pasang BAJU ASKAR berharga RM 46.00. Bukan main seronok Syifa dan Rizqin menggayakan BAJU ASKAR mereka. Terima kasih atok, terima kasih atok, jerit Nur Syifa dan Rizqin.

Maka, koleksi BAJU ASKAR Nur Syifa kini telah bertambah! Basuh satu, satu lagi ada, tak payah nak tunggu kering. Boleh pakai berselang hari. Bila dah ada BAJU ASKAR yang baru, sepatutnya BAJU ASKAR yang dikatakan Syifa sebelum ini ‘Syifa pinjam je abang, Syifa pinjam je perlu dipulang semula kepada Rizqin. Sebaliknya, bila Rizqin nak pakai BAJU ASKAR nya, Syifa menjebik nak nangis. Ha, kata pinjam..last-last jadi miliknya. Syifa..Syifa.

Dan kalau berselisih dengan abang askar dan pada waktu itu Syifa tak pakai BAJU ASKAR, Syifa akan kata ASKAR TAK SAYANG SYIFA, SEBAB SYIFA TAK PAKAI BAJU ASKAR. Sampai macam tu sekali tanggapannya. Nampak gayanya hari-hari la dia akan PAKAI BAJU ASKAR.

No comments:

Post a Comment