Wednesday 23 April 2014

Kami generasi MAIWP


Logo MAIWP
Rizqin dah kenal sangat dengan Logo MAIWP. Kalau dalam perjalanan pulang ke rumah, nampak logo MAIWP je, Rizqin akan kata agama mama, agama. Apa tidaknya Rizqin kan bersekolah di Tadika MAIWP. Buku, kelas, lencana, peralatan semuanya ada logo MAIWP. Lagu MAIWP pun dia hafal ‘MAIWP terus berjasa, membina anak bangsa’.

Sepanjang jalan di Batu Muda , penuh dipaparkan logo-logo MAIWP. Tadika Islam MAIWP, Gerai Usahawan Asnaf Zakat MAIWP, Kedai Wakaf Rakyat MAIWP, Raudhatul Sakinah MAIWP, Pusrawi International College of Medical Sciences (PICOMS) MAIWP, banner Jom ke Baitulmal MAIWP, Kompleks Darul Kifayah MAIWP semuanya MAIWP. Banyakkan lokasi MAIWP di Batu Muda. Mama, pusing kepala mama, pusing kepala, tengok tu agama, agama, arah Rizqin pada mama. A’ah la MAIWP la Rizqin. Tapi kenapa MAIWP ada dekat kubur mama? Soal Rizqin kehairanan. Oh, itu office MAIWP kat kubur Raudhatul Sakinah. MAIWP ada di mana-mana, hebatkan!.

Kalau nak tahu, Aunty Ja dulu pun bersekolah Tadika MAIWP di tahun 90 an. Kini, anak saudara kesayangannya juga bersekolah di Tadika MAIWP. Insyaallah, tahun depan Syifa juga akan ke sekolah yang sama. Dan menerusi laman web, MAIWP telah menguruskan sebanyak 78 buah Tadika Islam iaitu 74 buah di Kuala Lumpur dan Putrajaya dan 4 buah di Labuan. Dengan salah satu objektifnya melahirkan generasi ulul albab yang cemerlang dan mempunyai sahsiah mulia di masa hadapan selaras dengan pembentukan modal insan yang berkualiti. Tahniah!

No comments:

Post a Comment